خبر مهم سخنگوی اقتصادی دولت برای جاماندگان سهام عدالت | این گروه سهام عدالت دریافت خواهند کرد + جزییات

سخنگوی اقتصادی دولت در رابطه با جاماندگان سهام عدالت بیان کرد: امسال تلاش دولت این است که خیلی زودتر و تا قبل از اینکه به ماه های پایانی سال برسیم جاماندگان سهام عدالت دریافت کنند.
خبر مهم سخنگوی اقتصادی دولت برای جاماندگان سهام عدالت | این گروه سهام عدالت دریافت خواهند کرد + جزییات
کد خبر : ۱۸۱۳۴

سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در گزارشی از مصوبات هیئت وزیران، گفت:‌ در راستای هدف گذاری رونق تولید و مطالبات به حق تولید کنندگان و صادرکنندگان کشور که به دنبال پیش‌بینی پذیری اقتصاد ایران بودند و از بخش نامه ها و آیین‌نامه های مکرر و غافلگیر کننده، شکایت داشتند، امروز هیئت وزیران مصوب کرد دستگاه های اجرایی طی فرصتی یک ماهه، این اقدام را تا پایان اردیبهشت ماه در دستور کار قرار دهند.  
وی در ادامه بیان کرد: براساس این‌مصوبه تمام مقررات حوزه کسب و کار کشور باید یک هفته قبل از ابلاغ رسمی، به فعالان اقتصادی اعلام شود تا نظر تشکل های تولید کننده و فعالان اقتصادی قابل اخذ باشد و پس از آن ابلاغ شود.  
وزیر اقتصاد با اشاره به مصوبه دیگر هیئت وزیران گفت: همچنین مصوب شد که مقررات کسب وکاری که در درگاه ملی که توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای کسب وکارها ایجاد خواهد کرد، اگر ثبت نشود الزام آور نخواهد بود. بنابراین بخشنامه ها و آئین نامه هایی که در کشو مدیران دستگاه ها باقی می ماند و با آن اعمال سلیقه می کردند درحوزه تولید کشور  از پایان اردیبهشت ماه خاتمه خواهد یافت.
وی گفت: هر حق التکلیفی که برای مردم و کسب و کار ها در مقررات مصوب هر دستگاهی انجام خواهد شد، ۱۵ روز بعد از درج در آن تارنمای معاونت حقوقی ریاست جمهوری  لازم الاجرا است. به این ترتیب امکان غافلگیری و بخش نامه و آیین نامه مختلف که پیش‌بینی پذیری را از فعالان و تولید کنندگان بگیرد، از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ سلب خواهد شد.
سخنگوی اقتصادی دولت در رابطه با جاماندگان سهام عدالت بیان کرد: امسال تلاش دولت این است که خیلی زودتر و تا قبل از اینکه به ماه های پایانی سال برسیم جاماندگان سهام عدالت دریافت کنند. تمام تلاش دولت این است باتوجه به اینکه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی جز اولویت هایی هستند که هم در مصوبه بودجه ۱۴۰۱ درج شده بود و هم دولت آنها را به عنوان پیشرو ترین گروهی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند، می داند بتوانیم امسال برای این گروه سهام عدالت را تخصیص دهیم.
خاندوزی در ادامه در رابطه با آماده سازی بستر در حوزه رمز ارزها، گفت: تمام جزئیات مربوط به تدابیری که اشاره کردید در کارگروه اقتصاد دیجیتال که مسئولیت آن با وزیر ارتباطات است مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم را وزیر انجام خواهد داد.
وی درباره طرح یارانه نان مطرح کرد که فقط فاز پایانی آن باقی مانده است.
وزیر اقتصاد در پایان در رابطه با نارضایتی رهبر انقلاب از اصلاح ساختار بودجه گفت: دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برای رفع دغدغه رهبر معظم انقلاب متنی را آماده کرده که به عنوان پیش نویس اصلاح ساختار بودجه ریزی در کشور است. برای نوبت اول در جلسه شورای سران مطرح شد. ایراداتی نسبت به آن وارد شد که باید مورد اجماع نظر سه قوه قرار گیرد. اکنون در مرحله اخذ نظر سه قوه است. بعد از تایید نهایی توسط سران سه قوه خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.​

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
ایرنا
مجله زندگی
ارسال نظر